Projekt jest inwestycją eksperymentalną, ambitni Francuzi planują powstanie wielu kilometrów takich dróg, które pozwolą na wyprodukowanie energii dla 5 mln ludzi.

Jest niestety kilka minusów takiej drogi. Do jej pełnego wykorzystania potrzebne jest dobrze nasłonecznione miejsce, minusem jest też sam koszt w  porównaniu do wydajności. Panele montowane na dachu dają większe uzyski. Pozostaje również kwestia zanieczyszczeń, które powodują dodatkowe obniżenie wydajności.

Rok temu w Holandii powstała droga dla rowerów, zbudowana w technologii paneli krystalicznych o wymiarach 2,5x3,5 m. Jej koszt był niezwykle wysoki 70 m to aż 3 mln euro.

Mimo głosów krytyki, prace nad rozwojem technologii trwają. W ubiegłym roku powstała fotowoltaiczna droga rowerowa w Amsterdamie. W podłożu drogi zamontowano specjalne panele w technologii krystalicznej, o rozmiarach 2,5 x 3,5 m. Ułożono je pod kątem, co zwiększyło możliwości pozyskiwania energii dzięki lepszemu nachyleniu do słońca. Koszt eksperymentu był jednak olbrzymi. Na 70-metrowy odcinek wydano aż 3 mln euro.